Săptămâna Luptei Împotriva Traficului de Persoane

Activităţi planificate la nivel naţional de Centrele Regionale ale A.N.I.T.P.

16-22.10.2017

 Centrul Regional Alba Iulia
Activităţi de prevenire desfăşurate în Deva, Alba Iulia,  Cugir, Blaj, Miercurea Sibiului, Apoldu de Sus.
Parteneri :ISJ Alba, DGASPC Deva, Instituţia Prefectului Alba .
 Centrul Regional Bacău
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Piatra Neamţ, Horia, Humuleşti, Lipova, Bacău.
Parteneri: Asociaţia CHRISTIANA, IPJ Neamţ, ISJ Neamţ, DGASPC Bacău, UNICEF Bacău, Univ. “Vasile Alecsandri” Bacău, DGASPC Bacău, ANA Bacău, IPJ Bacău, BCCO Bacău, Asociaţia Betania Bacău.
Centrul Regional Bucureşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Chitila , Coşereni, Slobozia  şi în cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti.
Parteneri: ISJ Ilfov, DGASPC Ialomiţa, ISJ Ialomiţa, AMOFM Bucureşti.
Centrul Regional Braşov
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Sf. Gheorghe,  com. Vâlcele, com. Belin, com. Ghelinţa, Tg. Secuiesc,  Întorsura Buzăului şi Braşov.
Parteneri: ISJ Covasna.
Centrul Regional Cluj
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Cluj şi în cadrul Centrului Comercial Iulius Mall.
Parteneri : Instituţia Prefectului Cluj, CJRAE Cluj, Centrul Comercial Iulius Mall.
Centrul Regional Craiova
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Dolj şi în cadrul  Palatului Copiilor Craiova.
Parteneri : BCCO Craiova, GJM Craiova.
Centrul Regional Constanţa
Activităţi de prevenire desfăşurate în Mangalia, Hârşova şi  Constanţa.
Parteneri: ISJ Constanţa.
Centrul Regional Galaţi
Activităţi de prevenire desfăşurate în Vădeni, Brăila în cadrul Universităţii Dunărea de Jos,  Ţiglina, Galaţi, şi Focşani.
Parteneri: IPJ Brăila, AJOFM Galaţi, ONG Tinerii şi Viitorul, IPJ Galaţi, ISJ Galaţi, IPJ Vrancea.
Centrul Regional Iaşi
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Iaşi.
Parteneri: ISJ Iaşi, Compartimentul de Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Iaşi.
Centrul Regional Oradea
Activităţi de prevenire desfăşurate în Alesd, Oradea, Ineu, Tinca şi Satu-Mare.
Parteneri: DGASPC Oradea, Fundaţia People to People.
Centrul Regional Piteşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Argeş.
Parteneri: CJRAE Argeş,  ISJ Argeş, Asociaţia “Sfinţii Spiridon şi Irina”.
Centrul Regional Ploieşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în Ploieşti, Vălenii de Munte şi Ceraşu.
Parteneri: IPJ Prahova, ISJ Prahova, Baroul Dâmboviţa.
Centrul Regional Suceava
Activităţi de prevenire desfăşurate în Suceava, Vadu Moldovei, Preuţeşti, Hârtop, Dorohoi, Botoşani, Rădauţi, Gura Humorului, Vatra Moldoviţei, Fălticeni şi Solca.
Parteneri: Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina şi Consiliul Judeţean Suceava, ISJ Suceava, Asociatia ,,AREAS” mun. Suceava, Asociatia “Clara” mun. Dorohoi, jud. Botoşani, Prefectura Suceava, IPJ Suceava, Postul de Politie Preuţeşti, ISJ Botoşani,  Teatrul Municipal “Matei Vişniec” şi ISJ Suceava, Centrul de Zi , Asociatia ,,Lumina Lina” Suceava, Direcţia Generală de Asistenţă şi Protecţia Copilului Suceava.
Centrul Regional Târgu Mureş
Activităţi de prevenire desfăşurate în Praid, Corund, Odorheiu Secuiesc, Cristutu Secuiesc, Gheorghieni, Iernut, Târgu Mureş, Sighişoara şi Luduş.
Parteneri: I.S.J.Harghita, DGASPC.Harghita, I.S.J.MS, Primaria Iernut, ISJ.Mures.
Centrul Regional Timişoara
Activităţi de prevenire desfăşurate în Arad, Reşiţa, Bocşa şi Timişoara.
Parteneri: Instituţia Prefectului Jud. Arad, Instituţia Prefectului Jud. Caraş-Severin, SCOP Timişoara, AIDRom Timişoara, Missio Link International, Palatul Copiilor Timişoara, DGASPC Timiş.

 

Alegi să preţuieşti sau să striveşti?

Campania online
de prevenire a traficului de persoane în vederea exploatării sexuale
Alegi să preţuieşti sau să striveşti?
NU PLĂTI PENTRU SEX!

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANTIP) derulează campania online de informare, sensibilizare şi reducere a cererii traficului de persoane în vederea exploatării sexuale „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”, în parteneriat cu Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România (AIDRom).

SCOPUL ŞI OBIECTIVELE CAMPANIEI
Campania urmăreşte REDUCEREA CERERII traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, prin informarea utilizatorilor de facebook de gen masculin cu privire la efectele cererii de servicii sexuale asupra victimelor traficului de persoane şi câştigurilor ilicite realizate de grupările de crimă organizată – obiectivul principal.

În secundar, campania urmăreşte conştientizarea importanţei dezvoltării personale, a laturii pozitive a personalităţii, atât pentru sine cât şi pentru societate.

GRUPURILE ŢINTĂ
Grupul ţintă principal este format din utilizatorii de facebook de gen masculin, grupul ţintă secundar este format din utilizatorii de facebook de gen feminin care pot deveni vicime traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, iar grupul ţintă general – este reprezentat de publicul larg, utilizator de informaţie online.

MESAJUL CAMPANIEI

„NU PLĂTI PENTRU SEX!
Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Mesajul campaniei constă într-un îndemn de a nu cumpăra servicii sexuale. Mesajul aduce în atenţia celor care vor să apeleze la astfel de servicii atât faptul că finanţează traficul de fiinţe umane, cât şi faptul că cele care le oferă serviciile pot fi victime ale traficului de persoane.

SLOGANUL CAMPANIEI: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”

PERIOADA ŞI ZONA DE IMPLEMENTARE
Campania se derulează în perioada decembrie 2016 – decembrie 2017, în mediul online (Facebook), prin propagare organică de pe pagina de facebook a Agenţiei şi conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, precum şi prin reţeaua de facebook a AIDRom.

DESCRIEREA CAMPANIEI:
Periodic, pe pagina de Facebook a Agenţiei precum şi pe conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, vor fi postate vizualul cu anunţul campaniei si mesaje advertoriale adresate comunităţii online cu privire la fenomenul traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, reducerea cererii acestui tip de trafic, atitudini, valori şi mentalităţi specifice reducerii cererii.
Centrele Regionale vor distribui mai departe anunţul şi mesajele postate pe pagina ANITP Central, vor încuraja utilizatorii sa participe la concurs şi să transmită mai departe mesajele ANITP. De asemenea, Centrele Regionale vor putea posta mesaje advertoriale proprii.
Campania îşi propune influenţarea grupurilor ţintă cu privire la dezvoltarea unor atitudini conforme cu prevederile legale şi valorile morale, care au ca finalitate scăderea cererii de servicii sexuale.
Aceste idei vor fi transmise săptămânal, sub forma diferitelor tipuri de mesaje, din contul şi pagina de Facebook ale ANITP.
De asemenea, în cadrul campaniei va fi lansat şi un concurs online.

Pe parcursul campaniei, intenţionăm să lansăm noi provocări, să postăm recomandări, studii (extrase), fotografii sau filmuleţe/vloguri etc.

23 Septembrie 2017
„Ziua Internaţională Împotriva Exploatării Sexuale şi Traficului Femeilor şi Copiilor”

O NOUĂ ETAPĂ A CAMPANIEI

În această a doua etapă a campaniei, transmiterea mesajelor se va realiza şi prin intermediul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, jurnaliştilor şi publicului larg. Cei mai activi şi mai creativi utilizatori vor fi premiaţi în cadrul unui concurs.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, coagulează efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

Prin implicarea fiecăruia dintre dumneavoastră, efectele mesajelor asupra grupului ţintă ar trebui să conducă la reducerea cererii pentru acest tip de servicii, cu efecte pe termen lung atât asupra dimensiunii fenomenului traficului de persoane, atitudinii constante faţă de semeni, cât şi asupra modului în care preţuim fiecare Persoană.

Exemplul dumneavoastră va oferi inspiraţia necesară grupului ţintă de adopta o nouă atitudine faţă de potenţialele victime ale traficului de persoane, în special, dar şi faţă de demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale fiecărei persoane, în general.

În concret, vă rugăm să apreciaţi şi să distribuiţi mesajele campaniei, să postaţi comentarii care să contribuie suplimentar la conturarea acestui tip de convingere. Mesajele dumneavoastră pot fi de orice tip (text, foto, video), cu cât mai diversificate şi mai creative, cu atât mai bine!

Vă puteţi inspira inclusiv din postările noastre privind campanii similare din alte state.
Suntem deschişi altor idei şi propuneri.

ANUNŢUL CONCURSULUI:
Fii alături de noi în campania online de reducere a cererii traficului de persoane, în vederea exploatării sexuale: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti? NU PLĂTI PENTRU SEX! Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Ce ai de făcut?
– Apreciază pagina de facebook a ANITP şi cere prietenia contului de facebook „Anitp Mai” ,
– Apreciază şi sistribuie cât mai multe postări ale campaniei,
– Adăugă comentarii sub forma de text, foto sau film prin care să ne demonstrezi adeziunea faţă de necesitatea scăderii cererii de servicii sexuale.

Exemplul tău îi va inspira pe cei care cumpără servicii sexuale să conştientizeze consecinţele acestui tip de cerere asupra demnităţii, drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale victimelor traficului de persoane, dar şi asupra câştigurilor  ilicite realizate de grupările de crimă organizată.

DESPRE VICTIME
Potrivit analizei ANITP, din 756 de victime identificate în anul 2016, cca. 77% dintre acestea au fost de gen feminin, 70% au fost exploatate sexual, 57% au fost exploatate pe teritoriul naţional şi 47% au fost minore.

Traficul de persoane lezează grav demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanei.

Chiar dacă, de cele multe ori, clienţii acestora nu observă în mod evident, victimele traficului de persoane în vederea exploatării sexuale suferă orice formă de abuz posibil: violenţă fizică, înfometare, lipsă de somn, violenţă sexuală, violenţă emoţională, lipsa libertăţii de mişcare şi de a dispune de propriul trup, umilinţe, condiţii precare de igienă etc.

Viața unei victime exploatate sexual se schimbă, în mod dramatic. Întregul sistem al personalității este destructurat, apar suferințe somatice, psihologice sau psihiatrice care dăinuiesc peste ani, fiindu-i afectate stima de sine, viaţa socială, traseul educaţional şi profesional.

Victimele sunt în general atrase cu promisiunea unei vieţi mai bune. Lipsa oportunităţilor de angajare, neimplicarea socială, lipsa educaţiei, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, sunt factori care generează vulnerabilitate de care profită traficanţii.

DESPRE REDUCEREA DIMENSIUNII FENOMENULUI
În mod tradiţional, statele şi organizaţiile luptă atât în domeniul prevenirii şi conştientizării populaţiei, precum şi în vederea destructurării reţelelor de traficanţi.

În ultima vreme, la nivel internaţional, actorii din domeniul reducerii fenomenului pun din ce în ce mai mult accentul pe „rădăcina fenomenului”, respectiv reducerea cererii pentru astfel de servicii.

Tipologia acestui tip de campanie (o viziune mai greu de asimilat chiar şi pentru lumea occidentală, care are la bază mentalităţi destul de vechi şi de puternic cristalizate, într-o lume a consumerismului care tinde să piardă din vedere valorile, demnitatea şi libertăţile imuabile ale persoanei) reclamă acest tip de promovare, respectiv de confirmare şi adeziune faţă de mesaje din partea altor grupuri sau persoane decât iniţiatorii.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, ar coagula în mod ideal efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

DE CE AJUNG ROMÂNCELE SĂ FIE RECRUTATE (ÎNŞELATE) ÎN VEDEREA EXPLOATĂRII SEXUALE?
Pentru că există este o imensă CERERE DE SERVICII SEXUALE.
Româncele care se confruntă cu lipsa oportunităţilor de angajare, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, ori cu necesităţi medicale ale copiilor sau apropiaţilor constituie OFERTA DE MUNCĂ.

Reţelele de crimă organizată profită de acest context (CERERE-OFERTĂ) şi prin intermediul RECRUTORILOR (aceştia fiind de regulă români) amăgesc viitoarele victime ale traficului de persoane „garantându-le” o viaţă mai bună.

De cele mai multe ori, victimele minore sunt exploatate pe teritoriul ţării, constituind o etapă de „specializare”, premergătoare etapei de exploatare în străinătate, până îndeplinesc vârsta majoratului când pot trece frontiera cu uşurinţă.

HELPLINE: 0 800 800 678
Dacă doriţi să vă informaţi despre acest fenomen sau să sesizaţi un posibil caz de trafic de persoane, specialiştii ANITP vă răspund la această linie telefonică gratuită.

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane coordonează, evaluează şi monitorizează la nivel naţional aplicarea politicilor în domeniul traficului de persoane de către instituţiile publice, precum şi a celor din domeniul protecţiei şi asistenţei acordate victimelor acestuia.

Informaţii suplimentare:
Telefon: 021-303 70 80 / int 15470, Fax: 021-319 01 83, E-mail: presa.anitp@mai.gov.ro
Website: anitp.mai.gov.ro, Youtube: ANITP Romania
Facebook: Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane
Link pagină: https://www.facebook.com/ANITPCentral/

Vă aşteptăm pe Facebook!

Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANTIP) în parteneriat cu Asociaţia „Telefonul Copilului” (ATC) lansează astăzi, 16.06.2016, campania online de informare şi sensibilizare cu privire la victimele traficului de minori în vederea exploatării prin muncă „Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!”.

 

Campania este lansată în contextul manifestărilor desfăşurate în plan internaţional cu prilejul celebrării „Zilei Mondiale de Luptă Împotriva Exploatării prin Muncă a Copilului”, la data de 12 iunie.

Campania urmăreşte conştientizarea riscurilor şi pericolelor la care sunt expuse victimele traficului de minori în vederea exploatării prin muncă, conştientizarea drepturilor pe care le au minorii, precum şi reducerea cererii în cadrul acestui fenomen infracţional.

Sloganul campaniei este „Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!”.

 ANUNT campanie

Campania va presupune colectarea din mediul online de fotografii cu mainile copiilor participanţi, precum şi a mesajelor creative faţă de fenomenul exploatării prin muncă a copiilor, transmise de către părinţii acestora sau reprezentanţii legali, în cazul celor cu vârsta de până în 18 ani. Încurajăm participarea şi altor categorii de vârstă pentru postarea mesajelor creative.

 

Informaţii de background:

 

Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane este Coordonator Naţional al aplicării politicilor în domeniul luptei împotriva traficului de persoane având rolul de a desfăşura activităţi de prevenire şi monitorizare a acestui fenomen infracţional.

Pentru informaţii suplimentare, persoana de contact: Ciprian Ghiţuleasa, telefon: 021.311.89.81, fax: 021.319.01.83, e-mail: presa.anitp@mai.gov.ro.

Website: anitp.mai.gov.ro

Facebook: Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane

Numere telefon

Cere ajutor, nu cerşi!

Prezentare generală a campaniei naţionale de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”

Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane (A.N.I.T.P.) împreună cu partenerii săi: Inspectoratul General al Poliţiei Române – Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminaltăţii (IGPR-ICPC), AIDrom, Asociaţia Telefonul Copilului, Asociaţia Zâmbetul Îngerilor (AZI) şi ADPARE, implementează proiectul „Modele de bune practici privind asistenţa acordată victimelor traficului de persoane”.

Unul dintre obiectivele proiectului vizează reducerea vulnerabilităţii comunităţilor cu potenţial victimologic ridicat, inclusiv persoanele de etnie romă, prin creşterea gradului de conştientizare cu privire la traficul de persoane şi riscurile asociate acestui tip de infracţionalitate.

În vederea îndeplinirii acestui obiectiv, A.N.I.T.P., în calitate de promotor al proiectului, împreună cu partenerii săi, implementează la nivel naţional campania de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”.

Mesajul campaniei este: „Mâna întinsă nu primeşte ajutor, primeşte bani pentru traficanţi!”.

Campania urmăreşte creşterea gradului de conştientizare cu privire la traficul de persoane, identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii, precum şi găsirea unor posibile soluţii la nivelul grupurilor ţintă respective.

Campania presupune 10 întălniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în 10 localităţi distincte (3 în Moldova, 3 în Transilvania, 2 în Muntenia, 1 în Dobrogea şi 1 în zona Bucureşti-Ilfov), care vor fi completate de o serie de activităţi de prevenire desfăşurate de specialiştii A.N.I.T.P. din zonele de competenţă ale Centrelor Regionale.

De asemenea, în vederea transmiterii către grupurile ţintă a unor informaţii accesibile şi de impact, campania A.N.I.T.P. va aduce în faţa publicului şi o piesă de teatru, intitulată „Alex, fost Gogo!”, care va fi pusă în scenă de trupa „UNTEATRU” după următorul program: Constanţa – august 2015, Iaşi – septembrie 2015, Bucureşti – octombrie 2015 şi Sibiu – martie 2016.

Proiectul este finanţat în cadrul Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014, prin Programul RO 20 „Violenţă domestică şi violenţă bazată pe deosebirea de sex”.

ACTIVITĂȚI ÎN CADRUL CAMPANIEI

Prezentarea activităţilor desfăşurate în vederea implementării campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!” 

În vederea implementării campaniei de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”, realizată în cadrul proiectului RO 20 „Modele de bune practici în domeniul serviciilor de asistenţă acordate victimelor traficului de persoane”, se derulează următoarele activităţi:

1. Vineri, 21.08.2015, ANTIP împreună cu partenerii din cadrul IGPR-ICPC şi asociaţia AZI, susţinuţi şi de către voluntarii organizaţiei neguvernamentale Together Everyone Achieves More (TEAM), au organizat prima activitate de prevenire a campaniei, respectiv reprezentaţia piesei de teatru „Alex, fost Gogo!”, pe plaja „Oha Beach” din Mamaia Nord, Constanţa.

Constanta

2. În perioada 28.09 – 02.10.2015, echipa de campanie s-a deplasat în trei locaţii importante din zona Moldovei, respectiv Botoşani, Iaşi şi Bacău.

Deplasarea în cele trei municipii a presupus organizarea unor întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (atât elevi şi cadre didactice, cât şi reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), acestea având ca scop identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirea unor posibile soluţii antitrafic.

Cu ocazia acestor întâlniri, echipa de implementare a campaniei, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi ADPARE, a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă. În plus, în toate cele trei locaţii, echipa de campanie a diseminat copiilor prezenţi la activităţi un număr de 300 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

Moldova

3. În data de 30.09.2015, în incinta Iulius Mall Iaşi, a avut loc cea de-a doua reprezentaţie a piesei de teatru „Alex, fost Gogo”. Piesa de teatru doreşte să atraga atenţia cu privire la riscurile şi implicaţiile asociate traficului de persoane şi, totodată, să asigure furnizarea către grupurile ţintă a unor informaţii utile şi uşor de reţinut.

Reprezentaţia piesei „Alex, fost Gogo” s-a bucurat de o atenţie deosebită din partea publicului prezent, apreciindu-se faptul că piesa de teatru transmite un mesaj antitrafic clar, uşor de înţeles şi adaptat problemei exploatării prin cerşetorie.

Piesa Teatru 2

4. În perioada 12 – 13.10.2015, echipa de campanie, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi A.T.C (Asociaţia Telefonul Copilului), a ajuns în comuna Cumpăna, judeţul Constanţa şi a organizat întâlniri cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în vederea identificării principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirii unor soluţii viabile.

Echipa de implementare a campaniei a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

La finalul activităţii, echipa de campanie a diseminat copiilor participanţi la întâlnirea directă (mulţi din regiuni defavorizate) un număr de 100 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

Constanta  CUMPANA

5. În data de 16.10.2015, în vederea promovării mesajului anitrafic al campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!”, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane a participat la concertul simfonic „Din toata inima” susţinut de trupa Voltaj, la Sala Palatului din Bucureşti.

A.N.I.T.P. a organizat în incinta Sălii Palatului un stand de informare adresat persoanelor prezente la eveniment. Vizibilitatea standului a fost asigurată cu ajutorul diferitelor materiale de promovare, cât şi prin proiectarea continuă a variantei scurte a filmului documentar realizat în cadrul campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!”, moderat de Călin GOIA. Imaginea domnului GOIA a avut un impact deosebit asupra participanţilor la spectacol, care s-au arătat foarte interesaţi de campania susţinută şi promovată de către solistul trupei Voltaj.

Reprezentanţii A.N.I.T.P. au oferit informaţii cu privire la traficul de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie, au furnizat sfaturi preventive şi au diseminat materiale promoţionale elaborate în cadrul campaniei „Cere ajutor, mi cerşi!”.

Concertul trupei Voltaj a beneficiat de o audienţă de aproximativ 4.000 de persoane, atât adulţi, cât şi copii.

Voltaj

6. În data de 18 octombrie 2015, A.N.I.T.P. a organizat cea de-a treia reprezentaţie a piesei de teatru „Alex, fost Gogo”, în incinta Gării de Nord din Bucureşti.

Reprezentaţia piesei „Alex, fost Gogo” s-a bucurat de audienţa unui public numeros şi mai ales interesat de subiectul pus în scenă. Persoanele prezente la eveniment s-au declarat încântate de iniţiativa Agenţiei, de mesajul piesei de teatru şi mai ales de locaţia aleasă pentru punerea în scenă. În aşteptarea trenurilor, aceştia s-au putut bucura de o piesă de teatru de calitate şi au primit o serie de informaţii preventive/antitrafic.

Gara de Nord

7. În perioada 03 – 04.11.2015, echipa de campanie, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi AIDRom, s-a deplasat în comunele Ţiteşti (judeţul Argeş) şi Cerăt (judeţul Dolj) şi a organizat întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în scopul identificării principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirii unor posibile soluţii antitrafic.

Cu ocazia acestor întâlniri, echipa de implementare a campaniei a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect (link pentru film), a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

În ambele localităţi, echipa de campanie a diseminat copiilor prezenţi la activităţi un număr de 200 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

ArgesARGEȘ

DoljDOLJ

În vederea continuării activităţilor de implementare campaniei de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”, realizată în cadrul proiectului RO 20 „Modele de bune practici în domeniul serviciilor de asistenţă acordate victimelor traficului de persoane”, în data de 17.02.2016, echipa de campanie s-a deplasat în oraşul Pantelimon, judeţul Ilfov.

Activităţile derulate în judeţul Ilfov au constat în organizarea unor întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (atât elevi şi cadre didactice ai Şcolii Gimnaziale nr.1 Pantelimon, cât şi reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), acestea având ca scop identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirea unor posibile soluţii antitrafic.

Echipa de implementare a campaniei, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi ATC (Asociaţia Telefonul Copilului), a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

De asemenea, echipa de campanie a diseminat copiilor participanţi la întâlnirea directă un număr de 100 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

    Intalnire cu autoritatile ILFOV 1  Intalnire cu autoritatile ILFOV 2  Intalnire cu autoritatile ILFOV 3

ILFOV- Întâlnire cu autoritățile

    Intalnire cu copii 001  Intalnire cu copii 01  Intalnire cu copii 05

    Intalnire cu copii 02  Intalnire cu copii 03  Intalnire cu copii 04

     Intalnire cu copii 06   ILFOV- Întâlnire cu copii

x