Campania europeană cu EUCPN

Campania europeană de prevenire a traficului de persoane

„EȘTI VICTIMĂ A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREPTURI!”
Statele europene, împreună împotriva traficului de persoane
#PreventHumanTrafficking, #YouHaveRights, #EndHumanTrafficking, #EUagainstTHB

Rețeaua Europeană de Prevenire a Criminalității (EUCPN) și Statele Membre ale Uniunii Europene  a lansat, în data de 17 octombrie 2019, campania europeană de prevenire a traficului de persoane „EȘTI VICTIMĂ A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREPTURI!”.

Campania a fost lansată cu prilejul Zilei Europene de Luptă Împotriva Traficului de Persoane –18 Octombrie, prin transmiterea simultană a unor comunicate de presă de către statele implicate, inclusiv prin social-media.

România este parte a acestei campanii alături de Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia și Spania.

La nivel național, campania este implementată de Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratul General al Poliției Române – Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, Asociația Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom și Organizația Internațională pentru Migrație – Biroul România.

Întrucât traficul de persoane este o infracțiune transfrontalieră, țările europene, prin EUCPN și EUROPOL, și-au unit forțele pentru a lansa această inițiativă.

Campania își propune să avertizeze persoanele aflate în situație de risc cu privire la faptul că ar putea fi sau deveni victime ale traficului și să le informeze unde pot găsi ajutor, protecție și informații.

În egală măsură, campania informează victimele că au drepturi la nivelul întregii UE, pe care le pot solicita în fiecare stat membru: asistență și sprijin, protecție, compensații financiare, drepturi privind munca, perioadă de reflecție și drepturi de ședere și reintegrare.

Mesajul campaniei va fi transmis prin următoarele materiale: spot audio-video, afiș, autocolant, banner pentru site-uri și banner pentru semnăturile electronice și pentru mediul online.

În vederea derulării componentei outdoor, locurile de diseminare a mesajului campaniei sunt atât spațiile publice în care se află grupul-ţintă precum: aeroporturi, gări, auto-gări, mijloace de transport (autobuze, autocare etc.), staţii, benzinării, burse de locuri de muncă sau alte oficii de recrutare a forţei de muncă, cât şi zonele clasice: şcoli, licee, universităţi, centre de plasament, precum şi în mass-media şi social-media.

EUCPN încurajează și recomandă folosirea materialelor de campanie fără restricții, de către orice persoană fizică sau juridică interesată.

Materialele, în format electronic, în limba română și în limba maghiară se pot obține de la ANITP (link), iar cele în limba engleză de pe site-ul EUCPN: https://eucpn.org/preventhumantrafficking.

Campania de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale

CAMPANIA DE PREVENIRE A TRAFICULUI

DE PERSOANE ÎN SCOPUL EXPLOATĂRII SEXUALE

 

“Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit.”

din cadrul proiectului

Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor

-ROFSIP20160S5410P02-

 

Proiectul „Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor” finanţat din Fondul pentru Securitate Internă – componenta pentru cooperare poliţienească, a fost gândit şi planificat să conducă la creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei în ansamblu şi a grupurilor de risc privind implicaţiile traficului de persoane.

Proiectul vizează derularea unor activităţi menite să asigure dezvoltarea tuturor componentelor luptei antitrafic din România.

Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie.

Prima campanie naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă “Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!” a urmărit prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă

Campania de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale “Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit.” presupune o abordare complexă, întrucât vor fi derulate, la nivel naţional, acţiuni preventive focusate deopotrivă pe cerere şi ofertă.

Instrumentul cheie ce trebuie utilizat pentru creşterea eficienţei activităţilor de informare şi prevenire în domeniul traficului de persoane este parteneriatul.

  1. PARTENERI
  • Ministerul Afacerilor Externe
  • Ministerul Educaţiei Naţionale
  • Ministerul pentru Românii de Pretutindeni
  • Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom
  • Fundaţia World Vision România
  • Asociaţia eLiberare
  1. SCOP ŞI OBIECTIVE

Scopul campaniei:

  • prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării sexuale.

Obiectivele campaniei:

  • creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane;
  • informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii de servicii, din perspectiva exploatării sexuale.
  • creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane;
  • informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen;
  • creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului.
  • GRUPURI ŢINTĂ
  • minori cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, cu precădere persoanele de sex feminin;
  • persoane fizice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual;
  • reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane;
  • multiplicatori de opinie (ex. mass-media);
  • publicul larg.
  1. MESAJUL, SLOGANUL ŞI LOGO-UL CAMPANIEI

Sloganul campaniei:

“Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit.

Mesajul campaniei:

„Cererea de servicii sexuale conduce la creşterea victimizării. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.”

Logo-ul campaniei:

 

 

 

  1. ACTIVITĂŢILE CAMPANIEI

Principalele activităţi din cadrul campaniei:

  • întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România. La aceste activităţi va participa o echipa mixtă, formată din specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei
  • realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant etc)
  • realizarea şi difuzarea spotului şi filmului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării sexuale
  • organizarea unui număr de 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă
  • promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale
  • diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

 

  1. ALTE INFORMAŢII:

Imaginea campaniei este cântăreaţa Ada Alexandra Moldovan (ADDA), care a moderat atât filmul documentar, cât şi spotul campaniei.

Spotul campaniei – YOUTUBE: https://www.youtube.com/watch?v=Vu7B_o-hCFk

Filmul documentar – YOUTUBE: https://youtu.be/IAXPZpabjf0

 

 

Săptămâna Luptei Împotriva Traficului de Persoane

Activităţi planificate la nivel naţional de Centrele Regionale ale A.N.I.T.P.

16-22.10.2017

 Centrul Regional Alba Iulia
Activităţi de prevenire desfăşurate în Deva, Alba Iulia,  Cugir, Blaj, Miercurea Sibiului, Apoldu de Sus.
Parteneri :ISJ Alba, DGASPC Deva, Instituţia Prefectului Alba .
 Centrul Regional Bacău
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Piatra Neamţ, Horia, Humuleşti, Lipova, Bacău.
Parteneri: Asociaţia CHRISTIANA, IPJ Neamţ, ISJ Neamţ, DGASPC Bacău, UNICEF Bacău, Univ. “Vasile Alecsandri” Bacău, DGASPC Bacău, ANA Bacău, IPJ Bacău, BCCO Bacău, Asociaţia Betania Bacău.
Centrul Regional Bucureşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Chitila , Coşereni, Slobozia  şi în cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti.
Parteneri: ISJ Ilfov, DGASPC Ialomiţa, ISJ Ialomiţa, AMOFM Bucureşti.
Centrul Regional Braşov
Activităţi de prevenire desfăşurate în  Sf. Gheorghe,  com. Vâlcele, com. Belin, com. Ghelinţa, Tg. Secuiesc,  Întorsura Buzăului şi Braşov.
Parteneri: ISJ Covasna.
Centrul Regional Cluj
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Cluj şi în cadrul Centrului Comercial Iulius Mall.
Parteneri : Instituţia Prefectului Cluj, CJRAE Cluj, Centrul Comercial Iulius Mall.
Centrul Regional Craiova
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Dolj şi în cadrul  Palatului Copiilor Craiova.
Parteneri : BCCO Craiova, GJM Craiova.
Centrul Regional Constanţa
Activităţi de prevenire desfăşurate în Mangalia, Hârşova şi  Constanţa.
Parteneri: ISJ Constanţa.
Centrul Regional Galaţi
Activităţi de prevenire desfăşurate în Vădeni, Brăila în cadrul Universităţii Dunărea de Jos,  Ţiglina, Galaţi, şi Focşani.
Parteneri: IPJ Brăila, AJOFM Galaţi, ONG Tinerii şi Viitorul, IPJ Galaţi, ISJ Galaţi, IPJ Vrancea.
Centrul Regional Iaşi
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Iaşi.
Parteneri: ISJ Iaşi, Compartimentul de Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Iaşi.
Centrul Regional Oradea
Activităţi de prevenire desfăşurate în Alesd, Oradea, Ineu, Tinca şi Satu-Mare.
Parteneri: DGASPC Oradea, Fundaţia People to People.
Centrul Regional Piteşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în judeţul Argeş.
Parteneri: CJRAE Argeş,  ISJ Argeş, Asociaţia “Sfinţii Spiridon şi Irina”.
Centrul Regional Ploieşti
Activităţi de prevenire desfăşurate în Ploieşti, Vălenii de Munte şi Ceraşu.
Parteneri: IPJ Prahova, ISJ Prahova, Baroul Dâmboviţa.
Centrul Regional Suceava
Activităţi de prevenire desfăşurate în Suceava, Vadu Moldovei, Preuţeşti, Hârtop, Dorohoi, Botoşani, Rădauţi, Gura Humorului, Vatra Moldoviţei, Fălticeni şi Solca.
Parteneri: Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina şi Consiliul Judeţean Suceava, ISJ Suceava, Asociatia ,,AREAS” mun. Suceava, Asociatia “Clara” mun. Dorohoi, jud. Botoşani, Prefectura Suceava, IPJ Suceava, Postul de Politie Preuţeşti, ISJ Botoşani,  Teatrul Municipal “Matei Vişniec” şi ISJ Suceava, Centrul de Zi , Asociatia ,,Lumina Lina” Suceava, Direcţia Generală de Asistenţă şi Protecţia Copilului Suceava.
Centrul Regional Târgu Mureş
Activităţi de prevenire desfăşurate în Praid, Corund, Odorheiu Secuiesc, Cristutu Secuiesc, Gheorghieni, Iernut, Târgu Mureş, Sighişoara şi Luduş.
Parteneri: I.S.J.Harghita, DGASPC.Harghita, I.S.J.MS, Primaria Iernut, ISJ.Mures.
Centrul Regional Timişoara
Activităţi de prevenire desfăşurate în Arad, Reşiţa, Bocşa şi Timişoara.
Parteneri: Instituţia Prefectului Jud. Arad, Instituţia Prefectului Jud. Caraş-Severin, SCOP Timişoara, AIDRom Timişoara, Missio Link International, Palatul Copiilor Timişoara, DGASPC Timiş.

 

Alegi să preţuieşti sau să striveşti?

Campania online
de prevenire a traficului de persoane în vederea exploatării sexuale
Alegi să preţuieşti sau să striveşti?
NU PLĂTI PENTRU SEX!

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANTIP) derulează campania online de informare, sensibilizare şi reducere a cererii traficului de persoane în vederea exploatării sexuale „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”, în parteneriat cu Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România (AIDRom).

SCOPUL ŞI OBIECTIVELE CAMPANIEI
Campania urmăreşte REDUCEREA CERERII traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, prin informarea utilizatorilor de facebook de gen masculin cu privire la efectele cererii de servicii sexuale asupra victimelor traficului de persoane şi câştigurilor ilicite realizate de grupările de crimă organizată – obiectivul principal.

În secundar, campania urmăreşte conştientizarea importanţei dezvoltării personale, a laturii pozitive a personalităţii, atât pentru sine cât şi pentru societate.

GRUPURILE ŢINTĂ
Grupul ţintă principal este format din utilizatorii de facebook de gen masculin, grupul ţintă secundar este format din utilizatorii de facebook de gen feminin care pot deveni vicime traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, iar grupul ţintă general – este reprezentat de publicul larg, utilizator de informaţie online.

MESAJUL CAMPANIEI

„NU PLĂTI PENTRU SEX!
Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Mesajul campaniei constă într-un îndemn de a nu cumpăra servicii sexuale. Mesajul aduce în atenţia celor care vor să apeleze la astfel de servicii atât faptul că finanţează traficul de fiinţe umane, cât şi faptul că cele care le oferă serviciile pot fi victime ale traficului de persoane.

SLOGANUL CAMPANIEI: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”

PERIOADA ŞI ZONA DE IMPLEMENTARE
Campania se derulează în perioada decembrie 2016 – decembrie 2017, în mediul online (Facebook), prin propagare organică de pe pagina de facebook a Agenţiei şi conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, precum şi prin reţeaua de facebook a AIDRom.

DESCRIEREA CAMPANIEI:
Periodic, pe pagina de Facebook a Agenţiei precum şi pe conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, vor fi postate vizualul cu anunţul campaniei si mesaje advertoriale adresate comunităţii online cu privire la fenomenul traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, reducerea cererii acestui tip de trafic, atitudini, valori şi mentalităţi specifice reducerii cererii.
Centrele Regionale vor distribui mai departe anunţul şi mesajele postate pe pagina ANITP Central, vor încuraja utilizatorii sa participe la concurs şi să transmită mai departe mesajele ANITP. De asemenea, Centrele Regionale vor putea posta mesaje advertoriale proprii.
Campania îşi propune influenţarea grupurilor ţintă cu privire la dezvoltarea unor atitudini conforme cu prevederile legale şi valorile morale, care au ca finalitate scăderea cererii de servicii sexuale.
Aceste idei vor fi transmise săptămânal, sub forma diferitelor tipuri de mesaje, din contul şi pagina de Facebook ale ANITP.
De asemenea, în cadrul campaniei va fi lansat şi un concurs online.

Pe parcursul campaniei, intenţionăm să lansăm noi provocări, să postăm recomandări, studii (extrase), fotografii sau filmuleţe/vloguri etc.

23 Septembrie 2017
„Ziua Internaţională Împotriva Exploatării Sexuale şi Traficului Femeilor şi Copiilor”

O NOUĂ ETAPĂ A CAMPANIEI

În această a doua etapă a campaniei, transmiterea mesajelor se va realiza şi prin intermediul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, jurnaliştilor şi publicului larg. Cei mai activi şi mai creativi utilizatori vor fi premiaţi în cadrul unui concurs.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, coagulează efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

Prin implicarea fiecăruia dintre dumneavoastră, efectele mesajelor asupra grupului ţintă ar trebui să conducă la reducerea cererii pentru acest tip de servicii, cu efecte pe termen lung atât asupra dimensiunii fenomenului traficului de persoane, atitudinii constante faţă de semeni, cât şi asupra modului în care preţuim fiecare Persoană.

Exemplul dumneavoastră va oferi inspiraţia necesară grupului ţintă de adopta o nouă atitudine faţă de potenţialele victime ale traficului de persoane, în special, dar şi faţă de demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale fiecărei persoane, în general.

În concret, vă rugăm să apreciaţi şi să distribuiţi mesajele campaniei, să postaţi comentarii care să contribuie suplimentar la conturarea acestui tip de convingere. Mesajele dumneavoastră pot fi de orice tip (text, foto, video), cu cât mai diversificate şi mai creative, cu atât mai bine!

Vă puteţi inspira inclusiv din postările noastre privind campanii similare din alte state.
Suntem deschişi altor idei şi propuneri.

ANUNŢUL CONCURSULUI:
Fii alături de noi în campania online de reducere a cererii traficului de persoane, în vederea exploatării sexuale: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti? NU PLĂTI PENTRU SEX! Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Ce ai de făcut?
– Apreciază pagina de facebook a ANITP şi cere prietenia contului de facebook „Anitp Mai” ,
– Apreciază şi sistribuie cât mai multe postări ale campaniei,
– Adăugă comentarii sub forma de text, foto sau film prin care să ne demonstrezi adeziunea faţă de necesitatea scăderii cererii de servicii sexuale.

Exemplul tău îi va inspira pe cei care cumpără servicii sexuale să conştientizeze consecinţele acestui tip de cerere asupra demnităţii, drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale victimelor traficului de persoane, dar şi asupra câştigurilor  ilicite realizate de grupările de crimă organizată.

DESPRE VICTIME
Potrivit analizei ANITP, din 756 de victime identificate în anul 2016, cca. 77% dintre acestea au fost de gen feminin, 70% au fost exploatate sexual, 57% au fost exploatate pe teritoriul naţional şi 47% au fost minore.

Traficul de persoane lezează grav demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanei.

Chiar dacă, de cele multe ori, clienţii acestora nu observă în mod evident, victimele traficului de persoane în vederea exploatării sexuale suferă orice formă de abuz posibil: violenţă fizică, înfometare, lipsă de somn, violenţă sexuală, violenţă emoţională, lipsa libertăţii de mişcare şi de a dispune de propriul trup, umilinţe, condiţii precare de igienă etc.

Viața unei victime exploatate sexual se schimbă, în mod dramatic. Întregul sistem al personalității este destructurat, apar suferințe somatice, psihologice sau psihiatrice care dăinuiesc peste ani, fiindu-i afectate stima de sine, viaţa socială, traseul educaţional şi profesional.

Victimele sunt în general atrase cu promisiunea unei vieţi mai bune. Lipsa oportunităţilor de angajare, neimplicarea socială, lipsa educaţiei, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, sunt factori care generează vulnerabilitate de care profită traficanţii.

DESPRE REDUCEREA DIMENSIUNII FENOMENULUI
În mod tradiţional, statele şi organizaţiile luptă atât în domeniul prevenirii şi conştientizării populaţiei, precum şi în vederea destructurării reţelelor de traficanţi.

În ultima vreme, la nivel internaţional, actorii din domeniul reducerii fenomenului pun din ce în ce mai mult accentul pe „rădăcina fenomenului”, respectiv reducerea cererii pentru astfel de servicii.

Tipologia acestui tip de campanie (o viziune mai greu de asimilat chiar şi pentru lumea occidentală, care are la bază mentalităţi destul de vechi şi de puternic cristalizate, într-o lume a consumerismului care tinde să piardă din vedere valorile, demnitatea şi libertăţile imuabile ale persoanei) reclamă acest tip de promovare, respectiv de confirmare şi adeziune faţă de mesaje din partea altor grupuri sau persoane decât iniţiatorii.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, ar coagula în mod ideal efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

DE CE AJUNG ROMÂNCELE SĂ FIE RECRUTATE (ÎNŞELATE) ÎN VEDEREA EXPLOATĂRII SEXUALE?
Pentru că există este o imensă CERERE DE SERVICII SEXUALE.
Româncele care se confruntă cu lipsa oportunităţilor de angajare, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, ori cu necesităţi medicale ale copiilor sau apropiaţilor constituie OFERTA DE MUNCĂ.

Reţelele de crimă organizată profită de acest context (CERERE-OFERTĂ) şi prin intermediul RECRUTORILOR (aceştia fiind de regulă români) amăgesc viitoarele victime ale traficului de persoane „garantându-le” o viaţă mai bună.

De cele mai multe ori, victimele minore sunt exploatate pe teritoriul ţării, constituind o etapă de „specializare”, premergătoare etapei de exploatare în străinătate, până îndeplinesc vârsta majoratului când pot trece frontiera cu uşurinţă.

HELPLINE: 0 800 800 678
Dacă doriţi să vă informaţi despre acest fenomen sau să sesizaţi un posibil caz de trafic de persoane, specialiştii ANITP vă răspund la această linie telefonică gratuită.

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane coordonează, evaluează şi monitorizează la nivel naţional aplicarea politicilor în domeniul traficului de persoane de către instituţiile publice, precum şi a celor din domeniul protecţiei şi asistenţei acordate victimelor acestuia.

Informaţii suplimentare:
Telefon: 021-303 70 80 / int 15470, Fax: 021-319 01 83, E-mail: presa.anitp@mai.gov.ro
Website: anitp.mai.gov.ro, Youtube: ANITP Romania
Facebook: Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane
Link pagină: https://www.facebook.com/ANITPCentral/

Vă aşteptăm pe Facebook!

Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANTIP) în parteneriat cu Asociaţia „Telefonul Copilului” (ATC) lansează astăzi, 16.06.2016, campania online de informare şi sensibilizare cu privire la victimele traficului de minori în vederea exploatării prin muncă „Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!”.

 

Campania este lansată în contextul manifestărilor desfăşurate în plan internaţional cu prilejul celebrării „Zilei Mondiale de Luptă Împotriva Exploatării prin Muncă a Copilului”, la data de 12 iunie.

Campania urmăreşte conştientizarea riscurilor şi pericolelor la care sunt expuse victimele traficului de minori în vederea exploatării prin muncă, conştientizarea drepturilor pe care le au minorii, precum şi reducerea cererii în cadrul acestui fenomen infracţional.

Sloganul campaniei este „Mânuţe fericite, NU mânuţe chinuite!”.

 ANUNT campanie

Campania va presupune colectarea din mediul online de fotografii cu mainile copiilor participanţi, precum şi a mesajelor creative faţă de fenomenul exploatării prin muncă a copiilor, transmise de către părinţii acestora sau reprezentanţii legali, în cazul celor cu vârsta de până în 18 ani. Încurajăm participarea şi altor categorii de vârstă pentru postarea mesajelor creative.

 

Informaţii de background:

 

Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane este Coordonator Naţional al aplicării politicilor în domeniul luptei împotriva traficului de persoane având rolul de a desfăşura activităţi de prevenire şi monitorizare a acestui fenomen infracţional.

Pentru informaţii suplimentare, persoana de contact: Ciprian Ghiţuleasa, telefon: 021.311.89.81, fax: 021.319.01.83, e-mail: presa.anitp@mai.gov.ro.

Website: anitp.mai.gov.ro

Facebook: Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane

Numere telefon