Campania de prevenire a traficului de persoane „Cu un apel îi vei salva viaţa! Fii salvatorul ei!”

Portalul de ştiri AngliaMea.ro, cu sprijinul Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane şi al Ambasadei României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, a lansat în luna martie a.c. campania de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale „Cu un apel îi vei salva viaţa! Fii salvatorul ei!”.

Campania este destinată comunităţii româneşti din Marea Britanie şi se adresează atât persoanelor aflate în situaţie de risc, victimelor/potenţialelor victime ale traficului de persoane, cât şi publicului larg.

Obiectivele campaniei:

  • informarea şi conştientizarea cetăţenilor români din Marea Britanie cu privire la riscurile şi implicaţiile asociate traficului de persoane în scopul exploatării sexuale a femeilor;
  • încurajarea cetăţenilor români din Marea Britanie, care au cunoştinţă despre fapte de trafic de persoane, de a contacta autorităţile locale sau Ambasada României;
  • informarea victimelor/potenţialelor victime exploatate sexual cu privire la ieşirea din situaţia de trafic şi posibilităţăţile de a primi ajutor;
  • descurajarea persoanelor predispuse să comită astfel de infracţiuni prin mediatizarea interesului deosebit acordat luptei împotriva acestui tip de criminalitate.

Activităţile de implementare a campaniei vor fi susţinute de o serie de materiale informativ-preventive ce vor fi distribuite de publicaţia AngliaMea.ro către  diferite zone de interes: magazine, restaurante, biserici, centre comunitare şi alte centre româneşti.

Cere ajutor, nu cerşi!

Prezentare generală a campaniei naţionale de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”

Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane (A.N.I.T.P.) împreună cu partenerii săi: Inspectoratul General al Poliţiei Române – Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminaltăţii (IGPR-ICPC), AIDrom, Asociaţia Telefonul Copilului, Asociaţia Zâmbetul Îngerilor (AZI) şi ADPARE, implementează proiectul „Modele de bune practici privind asistenţa acordată victimelor traficului de persoane”.

Unul dintre obiectivele proiectului vizează reducerea vulnerabilităţii comunităţilor cu potenţial victimologic ridicat, inclusiv persoanele de etnie romă, prin creşterea gradului de conştientizare cu privire la traficul de persoane şi riscurile asociate acestui tip de infracţionalitate.

În vederea îndeplinirii acestui obiectiv, A.N.I.T.P., în calitate de promotor al proiectului, împreună cu partenerii săi, implementează la nivel naţional campania de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”.

Mesajul campaniei este: „Mâna întinsă nu primeşte ajutor, primeşte bani pentru traficanţi!”.

Campania urmăreşte creşterea gradului de conştientizare cu privire la traficul de persoane, identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii, precum şi găsirea unor posibile soluţii la nivelul grupurilor ţintă respective.

Campania presupune 10 întălniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în 10 localităţi distincte (3 în Moldova, 3 în Transilvania, 2 în Muntenia, 1 în Dobrogea şi 1 în zona Bucureşti-Ilfov), care vor fi completate de o serie de activităţi de prevenire desfăşurate de specialiştii A.N.I.T.P. din zonele de competenţă ale Centrelor Regionale.

De asemenea, în vederea transmiterii către grupurile ţintă a unor informaţii accesibile şi de impact, campania A.N.I.T.P. va aduce în faţa publicului şi o piesă de teatru, intitulată „Alex, fost Gogo!”, care va fi pusă în scenă de trupa „UNTEATRU” după următorul program: Constanţa – august 2015, Iaşi – septembrie 2015, Bucureşti – octombrie 2015 şi Sibiu – martie 2016.

Proiectul este finanţat în cadrul Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014, prin Programul RO 20 „Violenţă domestică şi violenţă bazată pe deosebirea de sex”.

ACTIVITĂȚI ÎN CADRUL CAMPANIEI

Prezentarea activităţilor desfăşurate în vederea implementării campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!” 

În vederea implementării campaniei de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”, realizată în cadrul proiectului RO 20 „Modele de bune practici în domeniul serviciilor de asistenţă acordate victimelor traficului de persoane”, se derulează următoarele activităţi:

1. Vineri, 21.08.2015, ANTIP împreună cu partenerii din cadrul IGPR-ICPC şi asociaţia AZI, susţinuţi şi de către voluntarii organizaţiei neguvernamentale Together Everyone Achieves More (TEAM), au organizat prima activitate de prevenire a campaniei, respectiv reprezentaţia piesei de teatru „Alex, fost Gogo!”, pe plaja „Oha Beach” din Mamaia Nord, Constanţa.

Constanta

2. În perioada 28.09 – 02.10.2015, echipa de campanie s-a deplasat în trei locaţii importante din zona Moldovei, respectiv Botoşani, Iaşi şi Bacău.

Deplasarea în cele trei municipii a presupus organizarea unor întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (atât elevi şi cadre didactice, cât şi reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), acestea având ca scop identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirea unor posibile soluţii antitrafic.

Cu ocazia acestor întâlniri, echipa de implementare a campaniei, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi ADPARE, a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă. În plus, în toate cele trei locaţii, echipa de campanie a diseminat copiilor prezenţi la activităţi un număr de 300 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

Moldova

3. În data de 30.09.2015, în incinta Iulius Mall Iaşi, a avut loc cea de-a doua reprezentaţie a piesei de teatru „Alex, fost Gogo”. Piesa de teatru doreşte să atraga atenţia cu privire la riscurile şi implicaţiile asociate traficului de persoane şi, totodată, să asigure furnizarea către grupurile ţintă a unor informaţii utile şi uşor de reţinut.

Reprezentaţia piesei „Alex, fost Gogo” s-a bucurat de o atenţie deosebită din partea publicului prezent, apreciindu-se faptul că piesa de teatru transmite un mesaj antitrafic clar, uşor de înţeles şi adaptat problemei exploatării prin cerşetorie.

Piesa Teatru 2

4. În perioada 12 – 13.10.2015, echipa de campanie, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi A.T.C (Asociaţia Telefonul Copilului), a ajuns în comuna Cumpăna, judeţul Constanţa şi a organizat întâlniri cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în vederea identificării principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirii unor soluţii viabile.

Echipa de implementare a campaniei a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

La finalul activităţii, echipa de campanie a diseminat copiilor participanţi la întâlnirea directă (mulţi din regiuni defavorizate) un număr de 100 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

Constanta  CUMPANA

5. În data de 16.10.2015, în vederea promovării mesajului anitrafic al campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!”, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane a participat la concertul simfonic „Din toata inima” susţinut de trupa Voltaj, la Sala Palatului din Bucureşti.

A.N.I.T.P. a organizat în incinta Sălii Palatului un stand de informare adresat persoanelor prezente la eveniment. Vizibilitatea standului a fost asigurată cu ajutorul diferitelor materiale de promovare, cât şi prin proiectarea continuă a variantei scurte a filmului documentar realizat în cadrul campaniei „Cere ajutor, nu cerşi!”, moderat de Călin GOIA. Imaginea domnului GOIA a avut un impact deosebit asupra participanţilor la spectacol, care s-au arătat foarte interesaţi de campania susţinută şi promovată de către solistul trupei Voltaj.

Reprezentanţii A.N.I.T.P. au oferit informaţii cu privire la traficul de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie, au furnizat sfaturi preventive şi au diseminat materiale promoţionale elaborate în cadrul campaniei „Cere ajutor, mi cerşi!”.

Concertul trupei Voltaj a beneficiat de o audienţă de aproximativ 4.000 de persoane, atât adulţi, cât şi copii.

Voltaj

6. În data de 18 octombrie 2015, A.N.I.T.P. a organizat cea de-a treia reprezentaţie a piesei de teatru „Alex, fost Gogo”, în incinta Gării de Nord din Bucureşti.

Reprezentaţia piesei „Alex, fost Gogo” s-a bucurat de audienţa unui public numeros şi mai ales interesat de subiectul pus în scenă. Persoanele prezente la eveniment s-au declarat încântate de iniţiativa Agenţiei, de mesajul piesei de teatru şi mai ales de locaţia aleasă pentru punerea în scenă. În aşteptarea trenurilor, aceştia s-au putut bucura de o piesă de teatru de calitate şi au primit o serie de informaţii preventive/antitrafic.

Gara de Nord

7. În perioada 03 – 04.11.2015, echipa de campanie, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi AIDRom, s-a deplasat în comunele Ţiteşti (judeţul Argeş) şi Cerăt (judeţul Dolj) şi a organizat întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi, cadre didactice, reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), în scopul identificării principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirii unor posibile soluţii antitrafic.

Cu ocazia acestor întâlniri, echipa de implementare a campaniei a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect (link pentru film), a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

În ambele localităţi, echipa de campanie a diseminat copiilor prezenţi la activităţi un număr de 200 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

ArgesARGEȘ

DoljDOLJ

În vederea continuării activităţilor de implementare campaniei de prevenire a traficului de persoane „Cere ajutor, nu cerşi!”, realizată în cadrul proiectului RO 20 „Modele de bune practici în domeniul serviciilor de asistenţă acordate victimelor traficului de persoane”, în data de 17.02.2016, echipa de campanie s-a deplasat în oraşul Pantelimon, judeţul Ilfov.

Activităţile derulate în judeţul Ilfov au constat în organizarea unor întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (atât elevi şi cadre didactice ai Şcolii Gimnaziale nr.1 Pantelimon, cât şi reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai autorităţilor), acestea având ca scop identificarea principalelor cauze ale vulnerabilităţii la trafic şi găsirea unor posibile soluţii antitrafic.

Echipa de implementare a campaniei, formată din specialişti A.N.I.T.P., I.G.P.R. – I.C.P.C. şi ATC (Asociaţia Telefonul Copilului), a prezentat filmul documentar realizat în cadrul acestui proiect, a aplicat chestionarele necesare elaborării cercetării sociologice prevăzute în campanie şi a purtat discuţii libere cu persoanele din grupul ţintă.

De asemenea, echipa de campanie a diseminat copiilor participanţi la întâlnirea directă un număr de 100 de rucsacuri complet echipate cu rechizite şcolare.

    Intalnire cu autoritatile ILFOV 1  Intalnire cu autoritatile ILFOV 2  Intalnire cu autoritatile ILFOV 3

ILFOV- Întâlnire cu autoritățile

    Intalnire cu copii 001  Intalnire cu copii 01  Intalnire cu copii 05

    Intalnire cu copii 02  Intalnire cu copii 03  Intalnire cu copii 04

     Intalnire cu copii 06   ILFOV- Întâlnire cu copii

x

Traficul de Minori Are Fețe Ascunse!

poster Salvati Copiii

Astăzi, 18.10.2010, Inspectoratul General al Poliției Române, prin Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, lansează Campania de Prevenire a Traficului de Minori Exploatării Copiilor Folosește Internetul cu grijă… Traficul de Minori Are Fețe Ascunse!

Sub sloganul Folosește Internetul cu grijă…! Traficul de minori are Fețe Ascunse ! campania se desfășoară în cadrul proiectului JLS/2007/DAP-1/174 30 „Raising awareness and Empowerment Against Child Trafficking”- “Creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare împotriva traficului de copii”.

Proiectul este coordonat de către ONG Salvați Copiii Italia, cu fonduri prin grantul de finanțare DAPHNE având caracterul unui proiect transnațional implementat în 4 țări: Italia, Bulgaria, România și Danemarca.

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane are calitatea de partener în cadrul proiectului și este instituția responsabilă de implementarea acestuia pe teritoriul României.

Campania urmărește creșterea conștientizării la nivel național cu privire la riscurile aferente utilizării necorespunzătoate a mijloace tehnologice (internetul, telefonul mobil, aparate video și foto, etc) și se desfășoară pe o perioadă de 6 luni, începând cu data de 18.10.2010.
Pentru desfășurarea activităților prevăzute în cadrul campaniei au fost produse un spot animat, afișe și alte tipuri de materiale de sensibilizare și informare a grupului țintă.

Campania va avea două componente:
– Virtuală: popularizarea imaginii campaniei, a mesajului și a clip-urilor create în cadrul campaniei prin intermediul retelelor sociale și prin intermediul site-ului anitp.mai.gov.ro
– Clasică: activități ale Centrelor Regionale ANITP de diseminare a materialelor informative în unități de învățământ.

„Mie?! NU mi se poate întâmpla!”

Miercuri, 9 mai 2012, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane a lansat campania regională de informare „Mie?! NU mi se poate întâmpla!”. Campania va fi implementată de Centrul Regional Bucureşti al ANITP şi se va desfăşura pe o perioadă de trei luni în Bucureşti şi în zonele limitrofe ale capitalei.
Scopul campaniei este de a preveni riscurile traficului de persoane în vederea exploatării sexuale prin transmiterea unui mesaj comunicaţional adaptat grupului ţintă: tinere cu vârste cuprinse între 16 şi 20 de ani.
Începând de astăzi, peste 100 de afişe, conţinând mesajul antitrafic sunt accesibile publicului larg în 26 de staţii de metrou bucureştene, campania având la bază colaborarea între ANITP şi Metrorex S.A.

 Prietenul tău poate fi un „Loverboy”!

Bucureşti, 15 septembrie: ANITP lansează campania de informare şi conştientizare „Prietenul tău poate fi un Loverboy!” Tehnica de recrutare a tinerelor de către reţelele de trafic de persoane este denumită metoda „prin îndrăgostire”, iar cel care o practică este denumit de către specialiştii structurilor de prevenire şi combatere a fenomenului ca “loverboy”.
Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane (ANITP), instituţia publică cu atribuţii de coordonare, evaluare şi monitorizare la nivel naţional a aplicării politicilor în domeniul traficului de persoane, atrage atenţia asupra acestei metode internaţionale – „loverboy”. Aceasta este utilizată şi în România, ţară de origine, iar adolescenţii trebuie să fie informaţi cu privire la pericolele ascunse dar actuale din comunitate. Astfel, în perioada 12 septembrie – 18 octombrie (Ziua Europeană de Luptă împotriva Traficului de Persoane) ANITP va implementa o campanie de informare desfăşurată la nivel naţional.
Prin intermediul celor 15 centre regionale se va lansa campania de informare şi conştientizare a metodei de recrutare denumită „loverboy”. În cadrul campaniei, vor fi prezentate, în instituţiile de învaţământ din toată ţara, în special în licee, diferite cazuri ale unor victime ale acestor “loverboys”. Totodată, va fi prezentat şi filmul “Loverboy”, regizat de Cătălin Mitulescu, care este inspirat din mai multe poveşti reale ale victimelor traficului de persoane. Apreciem iniţiativa realizării unui film românesc, recunoscut la nivel internaţional, care atinge această problematică în contextul diversificării informaţiilor adresate tinerilor.
ANITP avertizează că această problemă este una la nivel naţional şi internaţional, existând din ce în ce mai multe astfel de cazuri. Tinerele trebuie să fie informate cu privire la tehnica menţionată mai sus şi să realizeze primejdiile unei relaţii cu un “loverboy”.